אותה גברת, בשינוי אדרת: מחשבות על סטוצים בעולם החדש

בלו בוקס ישראל

נכתב על ידי בלו בוקס ישראל

מרץ 11, 2024
מחשבות על סטוצים תמונה גבר ואישה מתחבקים

משחר ההיסטוריה הצרכים והיצרים המיניים של האדם ובעיקר הגבר תמיד קיבלו התייחסות בחברה, בתרבות ואפילו השפיעו על ההיסטוריה עד כדי התחלה של מלחמות. אין ספק שלאורך ההיסטוריה התרבות השתנתה וכך גם היחס למין ולמיניות, אך למרות שהשיח אולי השתנה, המהות נשארה אותה מהות – בני אדם, גברים, נשים וכל השאר, מחפשים דרכים למצוא לעצמם סטוצים. אם פעם הסיכוי הטוב ביותר למצוא סטוץ היתה ללכת לבר הקרוב לביתך, בימינו, את הבר החליפו אפליקציות ההיכרויות הרבות שמהוות כיום את הדרך המרכזית למצוא סטוץ וגם להכיר למטרות ארוכות טווח. ועדיין, לחיי הלילה יש מקום מרכזי בתרבות הסטוצים.

כשאת אומרת "לא" לזה את מתכוונת: סטוצים בעידן מי טו וחיי הלילה של תל אביב

דבר אחד דרמטי שהשתנה מאוד בשנים האחרונות בכל הנוגע לסטוצים הוא מהפכת המי טו שהעלתה לשיח את החוויה של נשים בעולם הדייטינג והסטוצים ושמה באור את תחושת חוסר הביטחון של נשים רבות שמרגישות מוחפצות, נתונות לניצול ולסכנה ועוד. בישראל, הנושא עלה באופן משמעותי לאחר התפוצצות פרשת איש חיי הלילה התל אביבי אלון קסטיאל. על פי פרסומים בתקשורת ועל פי עדויות, קסטיאל הורשע רק במספר מועט של תקיפות שלא מייצג את סדר הגודל האמיתי של תוקפנותו.

פרשה זו זעזעה את עולם הסטוצים וחיי הלילה בתל אביב והובילה למחאה ולייסוד פרויקטים שמטרתם להפוך את מרחב חיי הלילה של תל אביב לבטוח יותר. מועדונים ופאבים בעלי תפיסת עולם פמיניסטית וליברלית הגדירו חוקים להתנהגות ולראשונה הפגינו בציבור מדיניות של אפס סובלנות להטרדה ופגיעה במרחב הבטוח של נשים, דבר שחלחל גם למקומות בילוי נוספים.

סטוצים זה לכולם/ן

דבר נוסף שהשתנה בעולם הסטוצים הוא שאם בעבר היתה תפיסה שהראשונים לחפש סטוץ הם גברים ושלא מקובל שנשים יחפשו לעצמן סטוץ, כיום, עם מהפכת מי טו יותר נשים מרגישות בנוח לדון במיניותן בפומבי ולתת לה מקום. שינוי זה מתבטא גם בשינויים שחלו בחיי הלילה כמו גם בהתאמת אפליקציות ההיכרויות לכך שנשים הן לקוחות מרכזיים שמחפשות אף הן סטוץ ולאו דווקא קשר מחייב.

לסיכום: תופעת הסטוצים היא תופעת עתיקת יומין שמשתנה בהתאם לתרבות. כיום, עם מהפכת מי טו, גם נשים מחפשות עוסקות בגלוי במיניות שלהן ומחפשות סטוצים. לצד השתלטותן של אפליקציות ההיכרויות על תחום הסטוצים, לחיי הלילה עדיין תפקיד מרכזי במציאת סטוצים.

בלו בוקס ישראל

בלו בוקס ישראל

העורך הראשי של האתר, יובל וינברג, מביא לכם מאמרים, דעות וטיפים מעניינים ישירות מהמקלדת. אין להעתיק או לשכפל תכנים מאתר זה ללא רשות כתובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות